April 01, 2012

Saturday, in storm

昨日は暴風雨のなか、amirisuは作戦会議をしてきました。
吹き飛ばされそうになってカフェへ向かったかい大あり!フォトグラファーとモデルさんを確約できました。2人とも本当にステキなので、一緒に仕事するのが楽しみ!!
モデルさんはこれから探し方を考えよう、と言っていたところだったので、駒からヒョウタン、ではなくて瓢箪からコマ、でした。嬉しい!
amirisu had a petit strategy meeting on Saturday, despite the stormy weather.  We were lucky to have found both a photographer and a model (in fact, 2 models) together!  Both of them are exactly our type of people, with similar yet superior tastes, totally in line with our concept for the Fall Issue.
We are so excited!

夜はまた六本木の大好きなビストロでお友達とディナー。ご馳走になりました、ありがとう!先日のイタリアンと同様、こちらも数年行っていないお店だったのですが、相変わらず美味しくて、満席。
菜の花とヤリイカのサラダ、ブリのカルパッチョ、そしてホウボウのアクアパッツァを頂きました。写真に撮るのを忘れたのが、タケノコの丸ごとグリル。いつもお肉が多かった印象ですが、今回はそう言えば魚介づくしだったな。
Then my friend and I went out for a dinner at our favorite bistro, also in Roppongi area.  I hadn't been to this places for a few years either, but the place was fully booked and the food was as good as ever.


とはいえ、ここはグルメブログではないので、食べ物の写真はこの辺で。
人材開発をしているその友人からモチベーションに関する話を聞き、自分の性格を改めて見つめ直し(笑)、自分に向いている職業まで見えてきた、面白いひとときでした。商品開発についてのインサイトも貰ったけれど、その話はまた別なチャンスに。
Yet, this is not a food blog, so I won't bother you with any more dinner photos!
My friend is a human resource development pro, and told me how there are different kinds of drivers to motivate people.  It made me re-define / rediscover my characteristics, help me see what types of jobs are really appealing to me... so interesting.  I also learned a few things about product development strategies, but that story has to wait for another chance to tell.

No comments: