December 25, 2012

Holiday Knitting 今日の編みもの


余りにも寒くなって来たので、家履き用の靴下を完成させました。本当は登山用というかスキー用。猪谷さんの靴下です。踵と爪先が4本取り、他は3本取り。超温かいです。
寒いと思ったら風邪を引いていて寒気がしていたのもあったようで、これがあって助かりました。
Since it has gotten so cold, and dug up this work-in-progress socks and finished knitting the 2nd piece.  The pattern was intended for skiing socks, so it is incredibly warm.  It turned out to be that I caught cold, so the pair of socks is saving my life.


それから、帽子。
編みかけだった物を一旦解いて、京都旅行の往復で編みました。解いた御陰で大きさがちょうど良くて、気に入ってます。
And this hat.  I was knitting with 6 petals but it was getting too big.  So I unraveled the whole thing and remade this in almost 2 days during our Kyoto trip.  It fits perfectly and I am glad I made a good use of this yarn -  a gift from my friend.

最近のマイブームは帽子を風船でブロッキングすること。
お皿でもいいんですが、丁度いい大きさのお皿ってなかなか無いので、風船はかなり便利です。頭の大きさに膨らませばいいし。
I realized recently that using a balloon for blocking is pretty easy and effective.  It is sometimes hard to find a dish of your desired size.  I put a balloon in a hat first, then blow it up to a fitted size.

今度はカーディガンとブランケット編んでいます。また次回!

No comments: