September 20, 2012

Sparkles from Florence

I will post my favorite photos from the last trip to Italy and Amsterdam, all of them, today.  So please bare with me.

We stayed at a lovely 2 bedroom apartment within a few minutes walk from the Duomo.  It was totally magical - especially with a view to this patio and lovely neighbors across.  We took bunch of photos while eating breakfast in the kitchen.

もう随分前になってしまったイタリア旅行の写真を紹介します。フィレンツェに一週間。その間にシエナにも行ってきました。厳選しても沢山あるので、お付き合い下さいね。

フィレンツェではドゥオモ近くの2ベッドルームのアパートに滞在しました。本当にステキでした。朝起きたらキッチンからはこんな様子と中庭が見えました。朝食をとりながら、ついつい窓から身を乗り出して写真撮影。




Then, of course went out for strolls.
そして、もちろん、街をそぞろ歩き。






Below, I don't know why this belongs to my favorite, but something about the people filling the gap between buildings.













At Santa Maria della Novella.  I bought a face cream but these old bottled syrups were so pretty.
サンタマリアノヴェッラ薬局では、買い物も程々に、待っている間沢山写真を撮りました。古い小道具たちが可愛くて。



And we did what we have to do if you are in Florence - going up to the top of Duomo, and seeing the most beautiful bridge in the world in sunset.
最後の日、猛暑でヘロヘロになりながらドゥオモを登り、絶景と強風に癒され、そして世界で一番美しい橋に夕日が当たる姿を眺めました。


No comments: