November 09, 2012

Floating


今日は会社を休んで長瀞にカヌーに行ってきました。
10月に塘路で泊まった「とうろの宿」のオーナーご夫婦が主催しているカヌー教室。明日明後日で行きたいと思ったところ満員で(20人!)、どういうわけか有休を取る決意(申し込んだ時に何を考えていたか思い出せなくて)。でも今日は参加者4人だけだったので、最高でした。長瀞の紅葉も今が見頃!
I took a day off from work, and went canoeing in the river up 2 hours north from Tokyo.  I found out about this canoe lesson from a couple who owns a lodge in Toro, Hokkaido, where I stayed a month ago.  The owner is originally from this region, and he hosts lessons every year at this time of the season.
I wanted to join the 2 day lesson on the weekend, but it was already full (20 people!).  I turned out to be lucky because the weather was perfect today, and there were only 4 of us in the lesson.

実をいうと秩父の方へ来たのは生まれて初めて。東武東上線にも生まれて初めて乗り、あ、川越ってこんなところにあるのか、と知りました。でも長瀞エリアまで家からドアツードアで2時間なので、結構近いでしょ。


カヌー、自分でちゃんと漕いだのも初めて。今までツアーでいかにガイドさんが漕いでくれていたか思い知りましたよ。腕と肩がすごく疲れてふらふらです。カヤックと違って、一方だけを漕ぎ続けるということも発見。身体が捻れそうな気がするんですけど。
しかも、昨日ピラティスに行ったばかりなので、背中の奥が筋肉痛なのです。

It was the first time I canoed with my own effort.  I had been on a couple of tours, but now I understand those were not really canoeing.  I was just sitting on a boat that someone was canoeing.
It turned out to be much harder than I thought, and I am completely exhausted now.  But, it was soooo beautiful with foliage and warm sunlight.

でも、景色は最高。長瀞だと知らなければ、海外のジャングルクルーズみたい。

午前中は深く流れの余りない場所で練習し、午後は川下り。下のような岩場から出発なんだけど、無理でしょ。と思いつつ、なんとか漕ぎ出ました。



秩父鉄道1駅分、カヌーで下りました。途中休憩を入れたり、練習をしてぐるぐる回ったりしながら3時間くらい。相当疲れたけど、最後は陸に上がるのがもったいない気持ちでした。紅葉が奇麗すぎて。水上から水鳥の群れと一緒に見上げる木々は、また特別に見えました。
In the morning, we learned different strokes and how to maneuver in the water.  After lunch, we went down the river all afternoon.  At 3:30, I was truly tired but it was too beautiful to call it a day.



上がったあと、先生がぜんざいを作ってくれて、温まりました。わたしは夕飯代わりに(せこい)お餅2個を頂きました。
素晴らしい人たちと景色に囲まれて1日全身運動(腕も脚も超疲れた)をした、秋のカヌー日和でした。まだ水に浮いている感じがする。
After the lesson, the instructor cooked us Japanese sweet with red beans and mochi.  I had a beautiful wonderful day (and going to bed at 7:30PM).  I still feel like floating on the water.


No comments: