August 24, 2011

工房

最近毎日ブログを書いている気がするので、今日はクイックに。まだこれから本を読んだりと忙しい(今日残り30分!)。
ちなみに数日前、ブログ第500番目のポスト到達しました!パンパカパーン。
とはいえ、ここに引っ越す前のブログ、自営業時代のブログ、まあなんだかんだ8〜9年くらいやっているので、もう500番というものでも無いんですけどね。

I am going to be quick today, for I have been posting almost daily these days.  I still have to read and get ready for bed... so busy!
By the way, the number of my blog posts reached 500th a few days ago. Feels like a lot.  Although, this is not my first blog, so if I total everything I have written, it's long past 800 by now, I imagine.

今日から染織の工房に通い始めました!
前から吉祥寺にある織り工房や羊毛工房などに行ってみてはいましたが、あまり自分にフィットした感じではなかった。羊毛工房はどうもセンスが。。。一方織り工房は自分の好きな糸が使えないので、それも不満。
神楽坂のどん詰まりあたりにあるViale、先生のセンスがステキなのです。草木染めなのに透き通ったカラフルな色味が大好きで、ここで習いたい、と即決。
待ちに待った初日が今日でした。
初回はまず、羊毛を解して梳かして紡ぐ作業から。前に吉祥寺で習ってやったことはあったけど、全然違いました。なんせ、草木染めされた羊毛が奇麗!!
また詳しくは今度〜。


Anyway, I started taking a dying / weaving class!
I have tried spinning and weaving at many different schools, but none of them was appealing to me, in terms of their tastes and the school's structure.
This school that I found in Kagurazaka area called Viale, they have so many beautiful things that make me want to copy myself.  The owner of the workshop used to be a painter / designer, and she's got an amazing taste.
Today, at the first lesson, I learned to card some hand dyed wool and to spin with spindle.  I have done spindle before, but still, the lesson was a whole new experience for me.  More details soon.


2 comments:

オチアイ トクコ said...

遂に紡ぎまで到達するんですね!
各言う私も、実は紡ぎ車持ってます。最近はやっていないので、インテリアと化してますが…。
例の吉祥寺の店で大体を勉強して、後は独学です。本当は織りをやりたかったんだけど、時間がなーい。

このお店、素敵ですね。今度行ってみようっと。

Meri said...

わたしも紡ぎ車持っているんですけど、やっぱり中々使っていなくて。毛糸の在庫を消費するのに必死です(笑)
染織、そもそも自分で編む糸を染めたいなというのが動機なのですが、織りもいいですよね〜。
うん、このお店ステキですよ!