March 30, 2012

Food Therapy

I'm still doing a bit of amirisu work, got distracted, and am writing about tonight's dinner. My friend and I dined at one of our favorite restaurants in Tokyo, a small Italian place I. Roppongi, where neither of us had been to for several years for some reason.
まだamirisuの作業中だったのですが、ブログが書きたくなって。ちょっと休憩。今晩は友達と六本木の隠れ家的イタリアンに行ってきました。2人ともお気に入りのお店にリストアップしていたのに何年も行けていなかった、一軒。まだお店はあって、満席で、そして最高に美味しかった!値段は六本木価格だけど、東京で一番好きかなー。
The food was as amazing as ever. We had white asparagus in cream sauce, escabeche, this pasta with crab meat and fresh tomato, then finally grilled pork with sweet onion sauce.

I'm sure to go back there again in the near future. It's Roppongi so it's a bit pricy than where I live, but totally worth it.

Besides food, we had so much fun. It's humbling but exhilarating when someone tells you that you are inspiring. Strangely, I was told that twice today, which lifted my spirit even higher.
I sense that a game plan is forming inside of me these days. Something like a long term vision for my life, something that will help both myself but also others.
食べ物はもちろん、とっても楽しい時間を過ごしました。今日不思議なことに、2度もインスピレーションを貰ったよ、とお友達に言ってもらって、こちらは舞い上がりそうになりました。これからも、そういられるように頑張りたい。(私のことなので、頑張るといってもノーンビリですけど。)
最近、何となくボンヤリとゲームプランが見えてきたような、これから自分がどちらに向かっていくのか見えてきた気がしています。
昨日は「疲れたー」というコメントをダラダラ書いておいて言うのもなんですが(笑)。

No comments: