March 17, 2012

Spring Rain

Hi there!

Just a quick update on where I am.  I am going away for the weekend (again...), taking some time off from amirisu work.  Both Tokuko and I worked so hard in the past 2 weeks, now she is in Okinawa and I will also be by the sea.  Guess this is our well-deserved weekend off.

こんにちは、お出かけする前にクイックにアップデート。amirisuは2人とも週末それぞれお出かけ。この2週間ほんとに働いたので、ご褒美かな。雨ですが、でもうれしい〜。

Last night, for the first time in a few weeks, I was able to knit longer than 5 minutes on the commuting trains.  (Which is becoming a norm in my life.)  I couldn't help but starting a new, very simple shawl with a yarn from my treasure box.

昨晩はとても久しぶりに、まともに編物をしました。最近は電車の中で5分、とかそんな状況だったので、そんなためにわざわざ毛糸持ち歩いてるの?っていう状態。久方ぶりに編もうと思ったら、また新しいプロジェクト始めちゃいました(笑)。だって、この毛糸使いたかったんです。。。奇麗でしょ?

Isn't the color beautiful?


I bought this yarn from Lotta (her Ravelry name is enugu) through Ravelry.  I saw her projects, checked out which she was using, and most of them were dyed by herself!  She sold me several skeins out of her basket, and this is one of them.

もう1年ほど前、Ravelryですごく美しいショールを作っている人がいて、どんな毛糸を使っているのかと思ったら全部自分で染めた糸!コンタクトしていくつか譲ってもらっちゃいました。そのひとつが、これ。春物に向け、宝物ボックスから出して来ましたとも。


On the other end, my sweater project is going very slowly but somehow making a progress.  The body part is done, so it's now onto 2 sleeves, bottom up.  It became a portable project again :)

OK, have a great weekend everyone, and let's chat again next week!

そして、セーターはやっと見頃が終わり、袖に入りました。カタツムリのような進みですが、また小さくなって持ち歩き可能になったので進むかもしれません。

では、皆さん良い週末を!また来週ね!



No comments: